ක්‍රියාකාරීව සවන්දීමේ කුසලතා  

Help Us Spread the Word!

ක්‍රියාකාරී සවන්දීම යනු ඔබ තවත් අයකු සමඟ කතා කරන විට ඒ සාකච්චා කරන කරුණු සඳහා අවධානය ලබාදීමයි. එනම්  එම කතා කරන කරුණු වල අඩංගු තොරතුරු  සහ හැඟීම් අවබෝධ කර ගැනීම සඳහා සම්පූර්ණයෙන්ම සම්බන්ධ වීම ඇතුළත් වන තීරණාත්මක අන්තර් පුද්ගල කුසලතාවකි. එය හුදෙක් වචන ඇසීමෙන් ඔබ්බට  යයි. ක්‍රියාශීලී සවන්දීම සඳහා අවධානය යොමු කිරීම, සංවේදනය සහ කථිකයාගේ සිතුවිලි සහ හැඟීම් අවබෝධ කර ගැනීමට අව්‍යාජ ආශාවක් අවශ්‍ය වේ. පුද්ගලික සම්බන්ධතා, වෘත්තීය සැකසුම් සහ ගැටුම් නිරාකරණය ඇතුළු විවිධ සන්දර්භයන් තුළ මෙම කුසලතාව ඉතා වැදගත් වේ.  

සක්‍රිය සවන්දීම හා සම්බන්ධ ප්‍රධාන කුසලතා අපි ඉගෙන ගැනීම වැදගත්.  

1.ඔබේ සම්පූර්ණ අවධානය යොමු කරන්න – ක්‍රියාශීලී සවන්දෙන්නෙකු වීමට නම්, ඔබ සම්පූර්ණයෙන්ම අවධානයෙන් සිටිය යුතුය. අවධානය වෙනතකට යොමු කිරීම නොකරන්න, ඇස් අතර පවතින සම්බන්ධතාවය පවත්වා ගන්න, සහ කතා කරන පුද්ගලයා ප්‍රකාශ කරන කරුණු වලට ඔබ උනන්දු බව පෙන්වන්න.  

2.සහකම්පනය පෙන්වන්න – සහකම්පනය  යනු වෙනත් කෙනෙකුගේ හැඟීම් තේරුම් ගැනීමට සහ බෙදා ගැනීමට ඇති හැකියාවයි. ක්‍රියාශීලී සවන්දෙන්නෙකු ලෙස, ඔබ සමඟ කතා කරන පුද්ගලයාගේ හැඟීම් හඳුනාගැනීමට උත්සහ කල යුතුය.  

3.බාධා කිරීමෙන් වළකින්න – ඔබ සමඟ කතා කරන පුද්ගලයාට  බාධා කිරීමට නොකරන්න එසේම ඔබ ප්‍රතිචාර දැක්වීමට පෙර ඔවුන්ට සම්පූර්ණයෙන්ම ප්‍රකාශ කිරීමට ඉඩ දෙන්න.  

4.වාචික නොවන ඉඟි භාවිතා කරන්න – ඔබේ ශරීර භාෂාව සහ මුහුණේ ඉරියව් ඔබේ නියැලීම සන්නිවේදනය කළ හැකිය. හිස වනමින්, සිනහවෙන්, ඔබ සමඟ කතා කරන පුද්ගලයා ප්‍රකාශකරන  කරන තොරතුරු වලට ගැලපෙන ඉඟි ලබාදීමෙන් ඔබ සහ ක්‍රියාශීලීව සවන් දෙන බව පෙන්විය හැක. 

5.විවෘත ප්‍රශ්න අසන්න – සරල “ඔව්” හෝ “නැත” යනුවෙන් පිළිතුරු දිය නොහැකි විවෘත ප්‍රශ්න ඇසීමෙන් වැඩිපුර තොරතුරු බෙදා ගැනීමට ඔබ සමඟ කතා කරන පුද්ගලයා  දිරිමත් කරන්න.  

6.විනිශ්චයෙන් වළකින්න – ඔබ සමඟ කතා කරන පුද්ගලයාගේ  අදහස් හෝ හැඟීම් විනිශ්චය කිරීමට හෝ විවේචනය කිරීමට ඉක්මන් නොවන්න. එසේම ඔබ විවිධ දෘෂ්ටිකෝණ සඳහා විවෘත වන්න. 

7.ඉවසිලිවන්ත වන්න – සමහර විට, පුද්ගලයන්ට  ඔවුන්ගේ සිතුවිලි හා  ඔවුන්ගේ හැඟීම් ප්‍රකාශ  කිරීමට කාලය අවශ්‍ය  වේ. එම නිසා ඔබ ඒ සඳහා කාලය දෙන්න.  

8.සිහිකල්පනාව පුරුදු කරන්න – ඔබේම සිතුවිලි සහ හැඟීම් ගැන සිහියෙන් සිටීමෙන් ඔබේම සිතුවිලි හෝ විනිශ්චයන් තුළට නොගොස් කතා කරන පුද්ගලයා කෙරෙහි අවධානය යොමු කිරීමට ඔබට උපකාර කළ හැකිය. 

ක්‍රියාශීලී සවන්දීම යනු වැඩිදියුණු කළ සන්නිවේදනය, ශක්තිමත් සබඳතා සහ ඵලදායී ගැටළු විසඳීමට තුඩු දිය හැකි වටිනා කුසලතාවකි. නායකත්වය, ගැටුම් නිරාකරණය සහ පාරිභෝගික සේවා වැනි වෘත්තීය සැකසුම් වලදී එය විශේෂයෙන් වැදගත් වේ, අන් අයගේ අවශ්‍යතා අවබෝධ කර ගැනීම සහ ආමන්ත්‍රණය කිරීම ඉතා වැදගත් වේ. සක්‍රියව සවන්දීමේ නිරත වීමෙන්, ඔබට අන් අය සමඟ විශ්වාසය සහ සුහදතාව ගොඩනගා ගත හැකි අතර, එය වඩාත් අර්ථාන්විත සහ ඵලදායී අන්තර්ක්‍රියාවලට මග පාදයි. 

Source: Without Borders Sri Lanka


Help Us Spread the Word!

மறுமொழியொன்றை இடுங்கள்

உங்கள் மின்னஞ்சல் வௌியிடப்பட மாட்டாது. கட்டாயமான புலங்கள் * ஆக குறிக்கப்பட்டுள்ளன